1. voelen & verbinden omdat ik regelmatig die vraag krijg: Marij, hoe doe ik dat nou voelen & verbinden? 

geef ik een training op 24 februari '23, een dag waarin dit thema centraal staat. Nu al aanmelden = vroegboekkorting.

Soms gaan we uit contact (om wat voor reden dan ook)  maar is dat helemaal niet wat je wilt, je wilt verbinden. Vaak hebben we nog wel binding maar geen verbinding. Dat bestaat dan bijv. uit: 'zie je wel heb ik weer, voldoe ik wel, doe ik het wel goed, te hard je best doen, vasthouden aan iets ouds, te boos of te verdrietig zijn'. Als dat bij jou zo is en je wilt dit anders doe dan mee met deze training. Wat kun je verwachten? Of klik op de link voor meer info.

* hoe doe je dat in contact zijn, verbinden?

* dat je kunt verbinden en tegelijkertijd je eigenheid kunt bewaren.
* jezelf toestaan ruimte te nemen i.p.v. overspoelt te raken en uit contact gaan. 

* hoe je bij je eigen kern komt en (als er dan toch emoties zijn) daar te blijven.  

2. van klem naar bevrijding op een bepaalde manier laten we ons allemaal kooien, in meer of mindere mate. Terwijl we écht een andere keuze kunnen maken. Bange vogeltjes in een kooi dus. Angst is trouwens een interessante emotie. De enige manier waarop je angst kan weerstaan is door te weten wat je nog belangrijker vindt dan wat je absoluut wilt vermijden.  Ga die kant uit rollen die goed voor je voelt en laat je niet meer verleiden, strikken door je obsessieve gedachten, iets ouds, wat dan ook. Hoeveel mooier zou de wereld zijn als jij kleur ging bekennen? Let the bird free! Dus... ontdek je eigen FRIESTIJL breek met je beperkingen en wees je ware werkelijke zelf. 

3. fysieke en mentale fitheid is een product dat heel geschikt is voor groepen, afdelingen en bedrijven. Om de TeamFlow weer te ervaren. Best uitdagend. De totale training bestaat uit drie dagen. Elke dag kent een andere invalshoek rondom fysieke en mentale fitheid. De trainingen hebben dan ook een goede mix van naar binnen gaan, de stilte in, je eigen innerlijke pad volgen en er is tijd voor delen, voor samen en voor energie; kortom volop afwisseling.  Het is een drieluik, er zit dan ook een zekere opbouw in, maar de trainingen zijn ook los te volgen.  


4. creatief denken optimaal gebruik maken van je linker, - en je rechterhersenhelft geeft optimaal resultaat. Met creatief denken kun je betere kansen zien, nieuwe producten ontwikkelen en oplossingen bedenken voor problemen.  Deze training ontwikkelde ik voor een  groep trainees van een Gemeente , de locatie hadden zij bedacht, namelijk een atelier (heel inspirerend bovendien op een prachtige plek die uitnodigde om tijdens heerlijke lunch te wandelen). De training bedacht ik. En zo gaat dat wel vaker dat ik in overleg een passende training bedenk, echt maatwerk dus. 

 

 

5. assertiviteit en adequate communicatie  de moed hebben om te zeggen wat je op je hart hebt. Gevoelens omzetten in gedachten en deze uiten in woorden.  Dat is assertief zijn. Onvoldoende kunnen of durven opkomen voor jezelf. Geen nee durven zeggen en geen kritiek durven uiten. Als iemand niet voldoende in staat is ondubbelzinnig te zeggen waar het op staat noemen we dat subassertief. Hier tegenover staat geen rekening houden met de gevoelens van een ander, op een vervelende manier, tactloos, opkomen voor jezelf. Dat is agressief. Let wel. het gaat over gedrag, in beide gevallen neem je niet de plek in die je toekomt, je maakt jezelf te klein of te groot. Zo ontstaan frustraties en problemen in relaties, in werksituaties.  Kortom, dit vraagt om adequate communicatie.